דרעי ב'קול חי': "הורדת המע"מ על התחבורה, מים וחשמל תביא למשפחה 150 ש"ח"

    דוד לזר 4 Comment on דרעי ב'קול חי': "הורדת המע"מ על התחבורה, מים וחשמל תביא למשפחה 150 ש"ח"
    21:31
    01.05.24
    אבי בלום No Comments on איש מירון: "למה לא העמידו מיגוניות בהר?"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הכלכלה, הנגב והגליל אריה דרעי מ'ש"ס' התראיין הערב (ראשון) לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' והגיב לנוסחת הפשרה של הורדת יוקר המחייה לנזקקים, "קבענו להוריד את המחירים במים בחשמל ובתחבורה, כי הרי, כל המטרה היא להוזיל את יוקר המחיה לשכבות החלשות ללתת למי שאין לו, כשבמערכת הבחירות הכרזנו שאנחנו רוצים להוריד את המע"מ על מצרי יסד היו כאלה שטענו שמי אמר שבאמת הנזקקים הם אלו שייהנו מהורדת המע"מ, כדוגמת ירקות ופירות שהן מוצרים שלא בפיקוח".

    "ולכן הצטמצמנו למוצרי יסוד שבפיקוח ועשינו חשבון שאת המילארד שקל שייעדו לשכבות החלשות אם אנחנו נוריד את המע"מ למצרי יסוד בפיקוח הבנו שההטבה יוצאת מאוד נמוכה, כי היא תתחלק לכלל האזרחים, ולכן האוצר הציע שורה שלימה של הצעות, למרות שהם מתנגדים להכל, גם לקצבאות הילדים וגם לזקנה, ולי היה חשוב מאוד לקיים את ההבטחות שלנו. ולכן חשבנו והקב"ה נתן לנו רעיון ללכת על חשמל מים ותחבורה ציבורית שזה שלושה דברים הנצרכים לשכבות החלשות".

    לדברי דרעי, "נתניהו היה איתנו נגד השר כחלון ואני מעריך אותו מאוד. ההטבה שתהיה לעשירונים התחתונים תגיע במקום לכ-30 שקל ל-150 שקל שזה יותר מ-1000 שקל לשנה. שלישנו את מה שהאוצר רצה לתת, הם רצו לתת הכל בצורה של מתנות והנחות".

    "אם היינו מאשרים מעמ אפס על מוצרי יסוד, אז משפחה הייתה חוסכת 30-40 שח בחודש. כיום, שביטלנו מע"מ על תח"צ ומים וחשמל החיסכון החודשי למשפחה ענייה מגיע ל 150 ש"ח", סיכם דרעי.

    דרעי נשאל האם קצבאות ילדים, זה הרע במיעוטו? "אמרתי בשידור שמה שיקבע זה להחזיר את המצב מה שהיה ב2012, והנה החזרנו הכל ואפילו הוספנו דבר שלא היה אז – מע"מ אפס על מוצרי יסוד, הצלחנו להכניס לספר התקציב את חוק נהרי שזה מאות מיליוני שקלים למוסדות שלנו. בסך הכל המפלגות החרדיות עמדנו בהבטחתם".

    דרעי הוסיף כי "אכן על הקצבאות יש ויכוח, כל המפלגות הסכימו לקצץ 40 אחוז מההסכם הקואליציוני למען תקציב המדינה, הקצבאות הם הדבר היחיד שבגלל ההתעקשות של ליצמן שלא הסכים לוותר ונתן רעיון לתוכנית חיסכון, אני מבין שאנשים רוצים לראות כעת את הכסף כעת, אבל אפשר לומר הודו לה' כי טוב שגאל אותנו מכל הגזירות הקשות".

    דרעי אמר כי "תקציב הישיבות, יחזור רטרואקטיבית מינואר שיקבלו את התקציבים משנת 2012".

    "בנוסף, המפגלות החרדיות נאבקו גם למען המוסדות, ישיבות ומעונות יום ודאגו גם לכלל ישראל, קצבאות הילדים ומע"מ אפס, זו מצווה מן התורה. נתניהו למרות המצוקה שהייתה בחודש האחרון, אם היינו עומדים עד הרגע האחרון היינו מקבלים כל מה שהובטח לנו אבל גם אנחנו ויתרנו למען הקואליציה".

    דרעי נשאל לסיום, האם לבטל את המנוי ל'יום ליום' ואמר כי "אני קצת נופש, חודשים לא פשוטים עברו עלי, כשר הגליל יצאתי עם משפחתי לכמה ימים לגליל, בעזרת ה', זה הדבר הראשון שאני מתכוון להסתער עליו, לא יכול להיות שהציבור הספרדי אין לו עיתון יומי ולמגזר האשכנזי יש 4 יומנים ואני אומר זאת בקנאת סופרים".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אשריך רבי אריה שאתה מקיים את צוואתו של מרן לדאוג לעניים.
      חזק ואמץ!!!
      המשר בדרכך זו והושעת את ישראל!